Dobrym sposobem na stosunkowo tanią promocję firmy są koszulki reklamowe z nadrukiem. Co i gdzie można umieścić na takiej koszulce?
Zacznijmy może od tego, co nie powinno się na niej znaleźć. Z pewnością każdy właściciel firmy chciałby, żeby reklama była dobrze widoczna i stanowiła głównym motyw koszulki. Jednak umieszczenie wielkiego logo, adresu do strony www i hasła reklamowego na przedniej stronie lub na plecach, jest złym pomysłem. Po pierwsze nawet po rozdaniu setek takich koszulek możemy nie osiągnąć spodziewanego rezultatu, bo nikt jej nie będzie chciał nosić. A jeżeli ktoś się z nią pokaże publicznie, to raczej trudno będzie jej stworzyć profesjonalny obraz naszej firmy u osób, które zobaczą koszulkę.
Na koszulce powinno się znaleźć logo naszej firmy, dodatkowo dobrze widziany będzie adres strony firmowej, o ile mamy dość krótką i „ładną” domenę. Możemy umieścić je na rękawkach, piersi albo z przodu, w którymś z dolnych rogów. Miejsca te sprawdzą się zawsze, jeżeli planujemy produkcję koszulek jednokolorowych, ale też w przypadku koszulek z jakimś motywem.
Aby koszulki reklamowe z nadrukiem przyciągały uwagę, warto pomyśleć nad zaprojektowaniem ciekawej grafiki, która luźno może być związana z tym, czym się zajmujemy. W zależności od charakteru naszej branży może to być jakiś zabawny rysunek (np. gdy nasz asortyment to zabawki dla dzieci) lub bardziej poważny motyw. Przykładem może być głowa jelenia z dużym porożem, jeżeli prowadzimy sklep myśliwski.
Jak już będziemy mieli koncepcję na koszulkę reklamową z nadrukiem, zanim przekażemy projekt do dalszej realizacji, powinniśmy zadać sobie pytanie – czy sami założyliśmy taką koszulkę, jeżeli byłaby na niej reklamowana inna firma?